רשימות תפוצה הן כלי ותיק שנמצא איתנו עוד מראשית ימיה של הרשת, כאשר אף אחד עדיין לא חשב על גוגל או על פייסבוק. יחד עם זאת, ככל שעברו השנים, כך התחרות על תשומת ליבו של הגולש הפכה להיות יותר ויותר קשה, גם בגלל שלאנשים יש פחות זמן לקרוא את כל הדואר שהם מקבלים, וגם בגלל שהם עצמם נעשו יותר חשדניים ולא ממהרים להכניס את הדואר שלהם לכל רשימת תפוצה, גם אם היא יכולה לעניין אותם.
ניתן לקרוא עוד על פריסת אסטרטגיה דיגיטאלית וקביעת תקציב פרסום אונליין ללקוחות.
במאמר זה אציג מספר דרכים בעזרתן תוכלו להתגבר על הקשיים האלו ולהגדיל את רשימת התפוצה שלכם במאות אחוזים!
יש מספר נקודות אסטרטגיות בהם כדאי למקם את טפסי ההצטרפות שלכם, ותוכלו לבחור בזו המתאימה ביותר לכם (רצוי לא לבחור בכולן כדי שלא יהפכו למטרד).
א. בחלקים הרגישים של התוכן : כלומר, לפני כל כותרת פתיחה, אחרי הטקסט עצמו, או אפילו באמצע הדף הנוכחי. כך הגולש מקשר את רשימת התפוצה עם מה שהוא קורא כרגע, ולכן יש לו רצון טבעי להצטרף לרשימה כדי להישאר מעודכן. (אפשר לשים גם בצידי הדף בנוסף או במקום, אך זוהי דרך פחות אפקטיבית)
מה שעובד אצלי מאד יפה זה טופס הרשמה פשוט שנמצא מתחת לכל מאמר בבלוג שלי למרות שהוא לא מרשים או מושך במיוחד (בלשון המעטה):
ב. כטופס הנפתח בשכבה העליונה: מסתבר שיש גולשים שדווקא אין להם בעיה עם חלונות קופצים כל עוד הם משרתים אותם. לכן, תוכלו להשתמש בהם כדי להיות בטוחים שאף גולש לא מפספס את ההצעה. בהרבה מערכות לניהול רשימות תפוצה / ניוזלטרים, ישנה אפשרות לא להציג את טופס הפופ-אפ למי שסגר אותו (=לא הביע עניין בהרשמה) למשך תקופה מסוימת שניתן לקבוע אותה – שבוע, שבועיים, חודש וכו’. כמובן, שהזיהוי של המשתמש מתבסס על Cookie ולכן לא מן הנמנע שהוא יפגוש שוב במודעה אם הוא יכנס דרך מובייל / מחשב אחר וכו’.
הנה דוגמא לפופ-אפ אצלי בבלוג שהביא לקצת יותר מ-400 נרשמים בתקופה של 4 חודשים:
מעבר למסר ההומוריסטי (שהרבה אהבו ואף שיתפו ברשתות החברתיות) אני גם מבטיח לעדכן את הנרשמים על פוסטים חדשים שעולים לבלוג. שימו לב שאין כאן “שוחד” או מתנה מיוחדת – רק תוכן. כלומר מי שכן בחר “להניח מייל” ולהיות צדיק כנראה מכיר את התכנים באתר שלי או הספיק להתרשם ונשאר לו טעם של עוד.
ייתכן שאם הייתי מציע מתנה כלשהי אחוז הנרשמים היה גבוה יותר…אולי בהמשך.
באיזו צורה שלא תבחרו, חשוב לרשום שלא תעבירו את כתובת המייל הלאה לשום גורם, זה ירגיע את הגולשים שיידעו שכאשר הם מכניסים את כתובת המייל שלהם לטופס, הם לא יצרפו את עצמם לעוד 100 רשימות תפוצה נוספות.
הדבר נכון לכל קטגוריה, אבל במיוחד עבור מי שמשווק קורסים מקוונים או מעביר הרצאות כמקור ההכנסה העיקרי שלו: תנו לגולשים שלכם טעימה קטנה ממה שהם עשויים לקבל בהמשך על ידי כך שתשלחו להם ספר אלקטרוני עם טיפים וטריקים בנושא בו אתם מתמחים. אתם יכולים להפוך את התהליך לאפילו יותר אפקטיבי אם תשלחו אותו בחלקים וכך תגרו את הגולשים לחכות כל פעם לחלק הבא ותיצרו אצלם עניין.
חשוב לציין – ניתן להגדיל את רשימת התפוצה גם ללא “שוחד” מסוג כלשהו, זאת במידה ומדובר בבלוג או אתר תוכן מאד מוכר וידוע ככזה שמספק תכנים מעולים לגולשים שלו. במקרה שלי כאמור, איני מציע שוחד או מתנה מיוחדת לנרשמים, מלבד עדכונים עתידיים של תכנים חדשים שלי. התוכן זה המלך, כבר אמרנו?
אם תהפכו את טופס ההצטרפות לדף נחיתה של ממש, תוכלו לשלב בו עדויות חברתיות וסיבות ספציפיות למה כדאי להצטרף. לדוגמה, פוסטים חדשים, כלים חדשים, Case Studies (מקרי בוחן) בלעדיים, ספר אלקטרוני בחינם וכך הלאה. הקישור לדף הנחיתה יכול להופיע כמעין טיזינג ליד הטופס המקוצר, כמו למשל “למה כדאי לי להצטרף?” או “מה אני מפסיד אם לא אצטרף?!”.
אם אתם רוצים להיות אפילו יותר מתוחכמים, קשרו את דף הנחיתה לקמפייןAdwords כשמישהו מחפש את מילת המפתח הרלוונטית עבורכם (לדוגמה, שיווק בפייסבוק). כמובן שיש גם דרכים חינמיות לקדם את רשימת התפוצה – למשל באמצעות עמוד פייסבוק (בהנחה ויש מספיק אוהדים).
כיום ניתן ליצור בקלות גם רשימות תפוצה מפולחות לקהלי יעד שונים. למשל, תנו לגולשים שלכם לבחור באיזה נושאים ספציפיים הם רוצים לקבל עדכונים ובאיזו תדירות בדיוק (כל יום, פעם בשבוע, פעם בחודש וכך הלאה). כאשר הגולש שלכם יודע שהוא יקבל רק את מה שמעניין אותו בזמן המתאים לו, כך הסיכוי שהוא ירצה להצטרף לרשימה יגדל. פילוח כזה רלוונטי בעיקר לעסקים גדולים עם תנועה רצינית.
מלבד כפתורי שיתוף בתוך המייל עצמו, תוכלו גם ליצור קישור לדף הנחיתה או הבלוג שלכם באמצעות כפתור Sign Up מפס הניווט העליון. הדבר נכון גם לגבי רשתות חברתיות אחרות כמו למשל פינטרסט או לינקדאין בהן ניתן לצרף קישורים לבלוג בו יש טופס הצטרפות לרשימת התפוצה. למעשה, גם ביו-טיוב אפשר לצרף קישורים בתור Annotations (שכבות שמופיעות על גבי הווידאו עצמו) או בתיאור של הווידאו. קבלו 10 טיפים לפרסום יעיל בפייסבוק.
פוסטים אורחים חושפים אתכם לקהל יעד חדש לחלוטין ולכן יש להם ערך גבוה כאשר מדובר בהגדלת רשימת התפוצה. ככל שתהיו יותר פעילים בבלוגוספירה המקומית, כך אפקט החשיפה יהיה גדול יותר.
גולשים תמיד אוהבים להשתתף בתחרויות והגרלות ולכן זו יכולה להיות הזדמנות טובה להגדיל את מאגר כתובות הדואר האלקטרוני שלכם (בטופס הרישום תהיה תיבת סימון מסומנת אוטומטית שתצרף את הגולשים גם לרשימת התפוצה). תוכלו אף לקיים הגרלות אופליין באירועים וכנסים בתחום העיסוק שלכם וכך לצבור כמויות גדולות במיוחד של כתובות מיילים. חשוב לציין שהגרלות ותחרויות עלולות לייצר לנו הרשמות של גולשים שאינם רלוונטיים באמת לרשימת התפוצה. לפני שאתם מתכננים הגרלה חשבו “האם הרשומות שתוליד ההגרלה משרתות את המטרה שלי?”. אם כן – מדובר בדרך עוצמתית להגדיל את הרשימה שלכם במהירות ובזול.