שיווק באינטרנט

טריקים לעיצוב חנויות וירטואליות שכיף לקנות בהן

מנהלים חנות וירטואלית ורוצים לממש ולמקסם את הפוטנציאל הגלום בה? הכירו את המגמות הבולטות האחרונות בתחום, מגמות שגורמות לחנויות באינטרנט להראות טוב ובעיקר להיות ממש פרקטיות ומוצלחות אל מול התחרות בשוק. מגמות בתחום עיצוב חנויות וורדפרס משתנות במהירות עצומה, ישנם אינספור חידושים שמאבדים את הרלוונטיות שלהם עוד לפני שמישהו הספיק להכיר אותם, באמת.

אל תדחו למחר את מה שאפשר להתחיל היום (אבל ברצינות, כן?) רוצים אתר איקומרס מודרני, יעיל ונוח שמסוגל להתמודד עם קהל יעד קשוח? המשיכו לקרוא! לפניכם רעיונות ליישום בחנות הוירטואלית שלכם. התייחסות לאלמנטים שגורמים לחנויות וירטואליות להיות נעימות, כיפיות ונגישות, באמצעות הבנה בסיסית וגישה נכונה.

אנימציות יצירתיות
אנימציות בחנויות אינטרנט יכולות לשמש הרבה מעבר לאפקט “קוסמטי”, ניתן למנף את השימוש באנימציות במטרה ליצור חוויית לקוח סוחפת יותר, למשל באמצעות הגדלת פרטי המוצרים, יצירת מעברים מרשימים וכיו”ב. כיום אנימציות הן גלויות וחלק בלתי נפרד מהעיצוב.

סינון מתקדם, אחר
סינון הוא אחד הפונקציות החשובות בחנות וירטואלית, מכיוון שהוא מאפשר לגולשים למצוא במהירות ובקלות את המוצר שהם מחפשים. אפיון ועיצוב פונקציית הסינון אמנם דורש חשיבה, אך ללא ספק שווה את ההשקעה, כי מדובר באלמנט מניע לרכישה. הוסיפו מגע של הומור ובידור התואם לקהל היעד, דבר שייצר חוויה כיפית כבר בשלב חיפוש המוצרים. תהיו אחרים, תהיו בולטים.

צבעים וטיפוגרפיה אטרקטיבית
צבעים וטיפוגרפיה הם 2 נושאים חשובים בעיצוב חנויות וירטואלית מכיוון שיש להם השפעות פסיכולוגיות על הלקוחות הפוטנציאליים. שימוש בצבעים עזים, בהירים שמושכים את העין זו החלטה נבונה ליישום באתרי איקומרס. שימוש בצבעים מתאימים יגרמו לגולשים לשהות זמן ארוך יותר בחנות שלכם, להעמיק במוצרים, במידע ואף להגיע למעמד רכישה.

פריסות לא שגרתיות
פריסה לא שגרתית של אלמנטים מתפתחת מאוד כיום. גולשים יכולים לגלול לא רק למעלה ולמטה, אלא גם קדימה ואחורה, באלכסון, שמאלה, ימינה, וכן הלאה. אינטראקציה אינטואיטיבית שכזו הופכת את העיצוב לחריף יותר ומושך חזותית. יישום פריסות שכאלה עוזר לאתר חנות ולהתבלט מול המתחרים ברשת.

עגלת קניות נגישה
כיום ברוב המקרים כדי להגיע לעגלת הקניות יש צורך במעבר לעמוד ייעודי. תנו לגולשים שלכם לראות את העגלה שלהם ישירות מהתפריט, במקום לפתוח עמוד חדש. כשמדובר בביצועים של חנויות וירטואליות ככל שתהליך התשלום יהיה קל יותר, כך תראו ביצועים טובים יותר. צרו אפשרות של תצוגה מקדימה של העגלה ללא מעבר עמוד לחוויית משתמש טובה, כך מתאפשר לגולשים לראות את העגלה ותוך כדי להמשיך לבחון מוצרים נוספים לרכישה.

עגלת קניות נגישה

המובייל קובע, קניה נעימה
חווית רכישה טובה בנייד היא זו שתקבע האם תתבצע רכישה באתר חנות. מדובר כיום באחד הגורמים הבולטים החשובים (לא רק בנושא של קידום אתרים) בהצלחה של חנויות באינטרנט בכלל. 53.9% מכלל המכירות בחנות שלכם מתבצעות דרך מכשירים ניידים, לא תהיו נגישים במובייל? חבל! יעברו למתחרים… אתר חנות ידידותי למובייל, כולל בעיקר: שימוש בתפריטי המבורגר ואקורדיון בכדי לשמור על ניווט נקי, השבתת חלונות קופצים שמפריעים, התאמת תמונות לגדלי מסך קטנים יותר, וכיו”ב.

לסיכום, אתרי חנות המעוצבים טוב הם נוחים וקלים לניווט. חווית המשתמש בחנות צריכה ליצור הנאה ויזואלית וסיפוק אסתטי. בשנת 2021 אתר איקומרס נהדר פירושו אינטראקטיביות של האלמנטים השונים עם העיצוב הכללי.

מה אתכם? מעוניינים לעצב את החנות שלכם כך שתניע יותר גולשים לבצע רכישה? הצוות שלנו במרקטיזם יוכל לעזור לכם ליישם את הרעיונות הכי פרועים בצורה הנכונה אל תהססו פנו אלינו!