כנראה שיצא לכם לשמוע על האפליקציה המשונה הזו המעוררת סערה שבוע אחרי שבוע ברחבי העולם. מדובר בפלטפורמה שהוציאה את טראמפ מהכלים והביאה אותו לניסיון החרמה שלה בארצות הברית, פלטפורמה שבה ילדה בת 14 יכולה לצלם את עצמה רוקדת לצליל גנרי ויום למחרת לגלות שיש לה מיליוני צפיות מכל העולם, פלטפורמה שהפכה להיות כלי פוליטי לכל דבר במיוחד בתקופת הקורונה וכל המהפכות וההפיכות העולמיות שקרו במקביל אליה.

בנוסף לכל הדברים הללו, טיקטוק הפכה לכלי חזק מאוד למפרסמים – ולא רק לבני נוער. מיטב המפרסמים הגדולים כבר מושקעים בטיקטוק בפעילויות סושיאל מגוונות – ובחודשים האחרונים נכנסה ישראל גם לזירת הפרסום הממומן. אז איך בעצם ניתן לפרסם בפלטפורמה הצומחת הזו ואיך עושים את זה נכון?

תשכחו מכל מה שאתם יודעים על קריאייטיב

סיקור שלם של הממשק, אפשרויות הטרגוט, תשלום, וכל שאר הדברים שניתן לקרוא עליהם בעוד מיליארד כתבות אחרות שטיקטוק בעצמם הפיקו – לא תמצאו כאן. אנחנו כאן כדי לדבר על החלק המעניין והשונה באמת בפלטפורמה הזו לעומת פייסבוק, גוגל, טאבולה ואאוטבריין – הקריאייטיב. 

לפני שנתחיל, אם אין לכם עדיין טיקטוק בנייד שלכם – זה הזמן להוריד. השלב הבא – להשלים עם זה שאתם לא מבינים מה הולך שם ואיך זה רלוונטי לפרסום ממומן (גם אנחנו היינו שם). קחו לעצמכם כוס מים קרים, תנשמו והמשיכו לקרוא. 

קריאטיב TikTok של חברת הפסט-פוד האמריקאית Chipotle
 

תבינו איך עובד האורגני = תבינו איך עובד הממומן

נכון להיום, במערכת של טיקטוק בארץ יש לנו Placement אחד, הלא הוא הפיד הנגלל שלהם. אתם גוללים כלפי מטה\מעלה או מחכים בסבלנות לסרטון הבא, ונחשפים להמון תוכן מתחומים שונים ומשונים. התוכן מוגש בצורה של סרטונים קצרים שהאלגוריתם בחר לכם בקפידה על פי בסיס פרמטרים כמו מיקום, אופי התוכן שאתם צורכים וסרטונים טרנדיים שמצליחים להגיע לכולם. 

הבידול הכי גדול בטיקטוק לעומת פלטפורמות אחרות הוא רמת המעורבות של המשתמשים – סרטונים תמימים לכאורה יכולים לתפוס בן-לילה תאוצה מטורפת ולהיחשף מיליוני פעמים מסביב לעולם, להפוך סאונד סתמי לחלוטין (קול מוזר, שיחה רנדומלית, שיר מהניינטיז, ועוד) לטרנדי ולגרום למיליוני יוזרים ליצור תוכן דומה על בסיס אותו הסאונד. זה יכול להיות ריקוד (דבר שהפך להיות כנראה המזוהה ביותר עם הפלטפורמה, למרות שהיום זה רחוק מלהיות הדבר היחיד שקורה בה), המחזה של סצנות, מתיחות וכל מיני אתגרים במגוון תחומים.

עולם הטיקטוק הוא עולם טרנדי ומהיר – לא אהבת מה שראית? אתה גולל הלאה אל הדבר הבא. ושוב. ושוב. על מנת שצופה ישהה ובאמת יצפה בפרסומת שלך, היא צריכה להיות מעניינת לפחות כמו כל תוכן אחר ששווה להתעכב עליו. ויותר מזה – היא צריכה להיות טיקטוקית באופי שלה, הייתי אומרת אפילו שתהיה טבעית מספיק על מנת להתל בגולש לצפות בה עד סוף, כאילו הייתה סתם עוד סרטון שהאלגוריתם התאים לגולש בפיד האישי שלו. 

אם השארת את הצופה איתך עד סוף הסרטון, זו תהיה הזדמנות טובה בשבילו להחליט אם הוא רוצה להמשיך איתך הלאה לאתר (או לכל מקום אחר שתרצה להפנות אליו). אם הקריאטיב שהעלת לפלטפורמה נראה כמו עוד פרסומת סטורי סטטית עם סאונד מוזר – כנראה שתיגללו הלאה לפני שתספיקו להגיד נטע אלחמיסטר. אנחנו כבר יודעים שלגולשים אין סבלנות – קחו את האמת הזו ותכפילו בכל מה שנוגע לטיקטוק. אנחנו בתור מפרסמים צריכים לעניין ולרגש את הגולש ולהנגיש לו את המוצרים בצורה הכי טבעית שאפשר.

הנה דוגמה טיקטוקית שעשינו ללקוח שלנו:

תהיו אותנטים.

אז איך בעצם מייצרים את הקריאטיב ה"טבעי" הזה? 

קריאטיב TikTok של אתר הקניות הסיני Shein
קריאטיב TikTok ל-Oreo
קריאטיב TikTok של Apple למכשיר ה-iPhone החדש שלהם

 

לטיקטוק יש היום כמיליון משתמשים פעילים בארץ. מיליון משתמשים = מיליון לקוחות קצה פוטנציאלים. על פי טיקטוק ישראל, מעל ל-80% מהם מעל לגיל 18. כ-35% מעל גיל 25. למה אתם מחכים?

רוצים לעבוד עם אריות? השאירו פרטים!