קידום אורגני SEO

4 גורמי On-Page SEO שניתן לשפר כל הזמן

כל מי שעוסק בתחום ה-SEO, יודע שזה תהליך מתמשך ולמעשה אינסופי. למה אינסופי? כי ברגע שנפסיק לקדם את האתר, בעיקר באם זה תחום תחרותי, המתחרים שלנו יעקפו אותנו בסיבוב. קידום אורגני SEO זה תחום שלא מאפשר לקפוא על השמרים – יש צורך לחדש, לרענן, לחקור, ללמוד וליישם כל הזמן! ניתן לראות את זה כמו ג’ונגל שבו רק החזק (והמסתגל) שורד לאורך זמן.

לפניכם 4 גורמים באתר עצמו, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר.

1. תגית ה Meta Title

תגית הטייטל, מה שגוגל בדרך כלל מציגים בתוצאות החיפוש בתור הכותרת, היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר של כל עמוד, ושל SEO  בכלל. לרשותכם עומדים בערך 65 תווים שאמורים גם לגרום לגולש להבין על מה העמוד שלכם מדבר, וגם לשכנע אותו ללחוץ דווקא על התוצאה שלכם. מדובר באומנות של ממש.

דוגמה לטייטל של ויקיפדיה

תגית Meta Title טובה צריכה לכלול את הדברים הבאים:

  • מילה או מילות המפתח שאנו מקדמים עבור העמוד הספציפי
  • ניסוח שיווקי ומשכנע
  • צריכה לעורר סקרנות (עד כמה שניתן)
  • לא עמוסה בביטויי מפתח ולא “קידומית” יותר מדי

לפני שאתם ניגשים לשנות את הטייטלים לעמודי האתר – בידקו את הדברים הבאים:

  • על איזה ביטוי או ביטויים העמוד הספציפי מקודם כרגע?
  • מה המיקום של הביטוי/ביטויים עבור העמוד הספציפי?

ניתן לבדוק ביצועים של עמודים ספציפיים בעזרת כלי מנהלי האתרים של גוגל (Webmaster Tools), תחת לשונית “שאילתות”. הכלי מציג לנו נתונים סטטיסטיים לפי תקופה שנבחר, לדוגמא:

טבלה עם נתונים מוובמאסטר טולס

יש לקחת בחשבון כי שיעור קליקים (CTR) מושפע ישירות מהמיקום הנוכחי של הביטוי, אך גם מהניסוח של הטייטל והדיסקריפשן (עליו יורחב בהמשך). לא פעם, גולש יעדיף להיכנס לתוצאה השנייה בגוגל ולא הראשונה, בגלל שלפי התקציר בתוצאות החיפוש – התוצאה השנייה נראתה לו יותר רלוונטית ומסקרנת.

אם אתם מרגישים שיש מקום לשיפור בטייטל, לפי מה שצוין לעיל – אל תחששו לבצע שינויים. אם אתם מרגישים שהביצועים של העמוד משביעי רצון, עברו לסעיפים הבאים.

2. תגית ה Meta Description

תגית התיאור, או כמו שאנשי SEO אוהבים לכנותה – “דיסקריפשן”, היא ה”אחות” של הטייטל והן משלימות זו את זו. בעוד שבטייטל אנו מוגבלים באורך, בדיסקריפשן של העמוד ניתן לכתוב משהו כמו 165 תווים – מספיק בדרך כלל על מנת לתת תיאור קצר לכל עמוד באתר שלנו.

חשוב לדעת:  גוגל טוענים כי אין השפעה ישירה של הדיסקריפשן עבור הקידום של האתר, בטח שלא כמו הטייטל, אבל דיסקריפשן בהחלט יכול להשפיע על אחוזי ההקלקה שלנו בתוצאות, כלומר על ה-CTR, ומכאן להשפיע על ביצועי העמוד והדירוג שלו. על כן – ניתן לומר שלדיסקריפשן ישנה השפעה עקיפה על הדירוגים.

כללים לדיסקריפשן מוצלח

  • תגית הדיסקריפשן צריכה לעבוד בהרמוניה עם הטייטל, ולמעשה להשלים אותה
  • גם הדיסקריפשן צריך להיות מסקרן וממש לתת קריאה לפעולה (“היכנסו לאתר למידע נוסף”)
  • לא חובה להכניס ביטויי מפתח לדיסקריפשן, אבל אם זה משתלב באלגנטיות עם המסר הכללי – מה טוב
  • נסו להיכנס לראש של הגולש ולנסח את הדיסקריפשן בהתאם כך שזה יקלע בדיוק למה שהוא חיפש ויגרום לו ללחוץ דווקא על התוצאה שלכם

המלצות כלליות לגבי הטייטל והדיסקריפשן

חשוב מאד לתאר לגולש בדיוק מה הוא הולך לקבל כשהוא יבחר להקליק על התוצאה שלכם. לא פחות ולא יותר. גולש שנכנס ולא מקבל מה שהובטח לא – יתאכזב, ינטוש את האתר ואולי אפילו לא יכנס אליו יותר לעולם. היו אמיתיים!

3. התוכן הוא המלך

טייטלים ותיאורים זה טוב ויפה, אבל לא ניתן לקדם אף אתר רק על בסיס תגיות אלו. לאחר שהצלחנו לשכנע את הגולש להיכנס לאתר שלנו, אנחנו צריכים לספק את הסחורה. ה”סחורה” היא כל מה שעונה על הצורך הספציפי של הגולש. נכון, תוכן הוא המלך – אבל מה זה בדיוק תוכן? תוכן יכול להיות הרבה דברים:

  • מאמר
  • סקירה על מוצר או שירות כלשהו
  • גלריית תמונות
  • סרטון / סרטונים
  • שירות מסוים (למשל “מצא את ה-IP שלי”)
  • אינפוגרפיקה
  • וכו’

על כן, תוכן לא חייב להיות טקסטואלי – יש הרבה רבדים שונים לתוכן באינטרנט. יחד עם זאת, הבסיס לפעולה של מנועי החיפוש – הוא עדיין טקסט. זה לא אומר שלא ניתן לקדם אתרים עם הרבה תמונות או וידאו ומעט מלל (ראו את יוטיוב כדוגמא), אבל זה אומר שיהיה צריך להשקיע הרבה מאד בדברים אחרים – שיווק, מיתוג וכו’.

ההמלצה היא, עבור אתרים שלא מבוססים על תוכן כתוב בעיקר, היא כן לנסות לשלב טקסטים, ולו במידה מועטה, על מנת לעזור למנועי החיפוש כן להבין על מה האתר מדבר, בשפה שהם מבינים הכי טוב.

כללים ליצירת תוכן מנצח:

  • ייצרו תוכן קודם כל עבור הגולשים, רק לאחר מכן חישבו על גוגל
  • שאלו את עצמכם האם זה תוכן שמישהו ישמח לשתף ולהמליץ?
  • התמדה היא המפתח להצלחה
  • היו אמיתיים – בלי הבטחות שווא, בלי חרטוטים!
  • חיקרו מתחרים – מה הכי מצליח להם? איזה תוכן הכי עובד ומה משתפים הכי הרבה? ניתן להשתמש בכלים כמו BuzzSumo שיעזור לכם לבצע ריגול למטרה זו.

4. קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם גורם חשוב ומאד משפיע על הקידום הפנימי של האתר. לקישורים פנימיים כמה תפקידים חשובים:

  • חושפים את הגולשים לתוכן נוסף באתר
  • מעבירים “מיץ קישורים” (Link Juice) בין עמודי האתר
  • מנגישים עמודים פנימיים שנמצאים עמוק בהיררכיה של האתר
  • ניתן לחזק באמצעותם עמודים אסטרטגיים (למשל בלוג המקשר לעמוד שירות או מוצר)
  • ניתן באמצעותם “לספר סיפור”, באמצעות שימוש בתמהיל מגוון של Anchor text.

במידה ובאתר שלכם יש הרבה תוכן, או אם מדובר באתר מסחר – שימוש נכון בקישורים פנימיים עשוי לעשות פלאים לביצועים של האתר בחיפוש האורגני.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
כל שנה מכריזים שה-“SEO מת”, שזה נכון באופן חלקי בלבד-הSEO של שנה שעברה מת, ולא התחום עצמו. למי שנמאס לשחק עם גוגל חתול ועכבר, ורוצה לשפר ולקדם את האתר שלו, צריך לציית לדברים הבאים!
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
עצות שימושיות ליועצים שיווקיים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ואנשי יחסי ציבור
כתבות נוספות שאולי תאהבו
כל שנה מכריזים שה-“SEO מת”, שזה נכון באופן חלקי בלבד-הSEO של שנה שעברה מת, ולא התחום עצמו. למי שנמאס לשחק עם גוגל חתול ועכבר, ורוצה לשפר ולקדם את האתר שלו, צריך לציית לדברים הבאים!
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
עצות שימושיות ליועצים שיווקיים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ואנשי יחסי ציבור