קידום אורגני SEO

5 טקטיקות SEO שכנראה לא ימותו לעולם

כי מי שעוסק בתחום ה-SEO, יודע שמדובר באחד התחומים הדינמיים ביותר בעולם האינטרנט. כל שנה מכריזים שה-“SEO מת”, שזה נכון באופן חלקי בלבד – הSEO של שנה שעברה מת (עקב השינויים הרבים), ולא התחום של קידום אתרים עצמו.

יחד עם זאת, אם נבחן את הדברים לעומק, נגיע למסקנה שגוגל לא שינו באופן מהותי את השיטה שלהם ואת הגישה לדירוג אתרים מאת 1997, השנה שבה נוסד מנוע החיפוש הגדול בעולם.

הדברים הבסיסיים שהיו נכונים אז, נכונים גם היום: ספקו תוכן איכותי לגולשים שלכם, תבנו אתרים מעולים, אל תעשו ספאם. אלה הם פחות או יותר הקווים המנחים של גוגל מאז ועד היום. נכון שלאורך השנים היו הרבה מאד עדכונים ושינויים – אבל כולם התייחסו לדברים נקודתיים כאלה ואחרים, ולא שינו את המהות.

שיטת הדירוג של גוגל עדיין מבוססת על שילוב נכון ומאוזן של תוכן איכותי, חווית משתמש, קישורים (המלצות) לאתר וכו’. על פניו, מי שהשקיע כל השנים רק בלשפר את האתר שלו ולתת ערך רב לגולשי האתר – היה אמור רק להרוויח. אך האם זה עובד במבחן המציאות? לא בהכרח. האלגוריתם מתקדם מאד, אבל עדיין לא מושלם. ספק אם אי פעם יהיה, אבל אין ספק שגוגל הולכים ומתקרבים לשם בכל יום שעובר.

אם כך, למי שנמאס לשחק עם גוגל חתול ועכבר, ורוצה להתמקד רק בשיפור האתר שלו, צריך לציית לדברים הבאים:

1. תכתבו לגולשים ו(קצת לגוגל)

מי שאומר “תכתבו רק לגולשים ולא לגוגל” קצת מפספס. אז כן, ברור שהכתיבה בראש ובראשונה מיועדת לבני אדם ולא לרובוטים של גוגל. אבל אין זה אומר שלא צריכה להיות מודעות למילות מפתח שאנשים מחפשים, לטרנדים כאלה ואחרים, ובכלל לכל העניין של היצע וביקוש בעולם האופליין והאונליין. אז כן – תכתבו את התוכן הכי מעולה שאתם יכולים, אבל אל תשכחו גם לתת לגוגל רמזים על מה התוכן הזה מדבר, באמצעות אופטימיזציה של כותרות, תיאורים וכו’. גוגל עדיין צריכים מדי פעם שנאכיל אותם בכפית.

2. תשקיעו בעיצוב וחווית משתמש

אתרים שמעוצבים בצורה חובבנית מרחיקים גולשים. יתר על כן, אתרים שאינם מתאימים למכשירים סלולריים ולטאבלטים – מספקים חווית משתמש גרועה. גוגל יודעים את זה ובימים אלו עובדים על עדכון שככל הנראה הולך להיות אחד הגדולים שידעה התעשייה. העדכון יתרכז בהתאמת אתרים לסלולר, כאשר אתרים שאינם מותאמים, הולכים ככל הנראה לחטוף זעזוע רציני בתוצאות המובייל של גוגל.

3. תשתפו את התכנים שלכם היכן שהם רצויים

במקום לחשוב מאיפה להביא את הקישור הבא, תתמקדו בלהפיץ את התוכן שלכם בקרב קהל רלוונטי וממוקד ככל הניתן. לאורך זמן, ובהנחה שהאתר שלכם מספק ערך יוצא דופן – הגישה הזו תשתלם הרבה יותר מאשר להשיג עוד קישור זה או אחר. כלל האצבע שצריך להנחות אתכם הוא “אם מנועי חיפוש לא היו קיימים, האם הייתי מוסיף את הקישור הזה?” – אם התשובה היא לא, אז ותרו על הקישור. אבל אם הינכם סבורים שקישור מאתר זה יביא לכם טראפיק ויהיה רלוונטי לקהל היעד של אותו אתר – כנראה שאתם עושים את הדבר נכון.

בהקשר הזה, רשתות חברתיות הן פלטפורמה מצוינת לשיתוף תכנים והיום כבר תפסו את המשבצת הקהילתית אשר נשלטה לפני מספר שנים ע”י הפורומים והבלוגים.

4. לא לזלזל בקוד ובמהירות האתר

גם אם אינכם אנשים טכניים במיוחד, ודאו שהאתר שלכם מאוחסן בשרת אמין, מהיר ואיכותי. מלבד זאת, מהירות האתר חשובה כיום מאי פעם וסביר להניח שבעתיד הלא רחוק, פקטור זה יהיה משמעותי עוד יותר, ואתרים איטיים במיוחד כבר לא יקבלו יחס סלחני מגוגל, ובטח שלא מהגולשים שלכם, שהסבלנות שלהם מתקצרת משנה לשנה.

5. השתמשו בידע שגוגל נותנת לכם

לגוגל יש לא מעט כלים שיכולים לתת לך הרבה ידע בעל ערך. 2 מהם הם גוגל אנליטיקס וגוגל וובמסטר טולס (כלי למנהלי אתרים). בעוד שבראשון מדובר על מתן אינפורמציה הדדית, בשני אנחנו בעיקר מקבלים מידע חיוני מגוגל – כיצד מחפשים את האתר שלנו, האם יש באתר בעיות טכניות כאלו ואחרות, מי מקשר לאתר שלנו ואיך, כמה עמודים מאונדקסים יש באתר ועוד.

נצלו את המידע החשוב שמופיע בכלי מנהלי אתרים על מנת לשפר את האתר שלכם עד כמה שיותר – הן בהיבט הטכני והן בהיבט השיווקי.

לסיכום

מי שיצמד לכללים אלה לאורך זמן – ככל הנראה יהנה מהפירות במוקדם או ובמאוחר ולא צפוי להיפגע, לפחות לא באופן משמעותי – מעדכונים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, יהיה זה נאיבי להפליא להאמין שזה יספיק לכל תחום ובכל רמת תחרות – ממש לא. לצערנו, נכון להיום – יש תחומים (ולא מעט) שממש “מאלצים” אותנו לבצע “פשעי אלגוריתם” ולחרוג מההנחיות של גוגל, על מנת לקדם בצורה משמעותית את האתר שלנו או של לקוחותינו.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
4 גורמים באתר, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר. עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב!
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
קורה לעיתים שצריך לדעת היכן מאוחסן אתר ומי רשום כבעלים של הדומיין (כתובת ה-url של האתר), מתי זה עלול לקרות? ומה תעשו?
כתבות נוספות שאולי תאהבו
4 גורמים באתר, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר. עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב!
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
קורה לעיתים שצריך לדעת היכן מאוחסן אתר ומי רשום כבעלים של הדומיין (כתובת ה-url של האתר), מתי זה עלול לקרות? ומה תעשו?