במאמר הקודם בסדרת “טיפים מתקדמים לפרסום בגוגל” עסקנו בסוגיית פריסת התקציב האופטימלית. הנושא השני שברצוני להרחיב עליו הוא אחוזי ההקלקה – CTR (click through rate).
אחוז ההקלקה על הביטויים השונים בקמפיין הפרסום שלנו הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהפיכת הקמפיין שלנו למוצלח. המערכת של גוגל מאוד מעריכה את העובדה שהמודעות שלנו מושכות גולשים וגורמות לרבים מהם להקליק. ככל שהמודעות של גוגל יקבלו יותר קליקים כך חברת גוגל (שתזכה לחיים ארוכים) תעשה יותר כסף. זה ההסבר הפשוט והמדויק ביותר להבנת חשיבות הפרמטר הזה שנקרא “אחוזי הקלקה”. ועכשיו, אחרי שהבנו מדוע זה כ”כ חשוב לחברת גוגל אז בואו ננסה להבין כיצד משפרים אחוזי הקלקה:
בד”כ לא נהוג להתייחס לאחוז ההקלקה כפרמטר בפני עצמו, אלא לסדרה של דברים שקובעים את “ציון האיכות” של כל ביטוי. אחוז ההקלקה הוא רק אחד מהמשפיעים על ציון האיכות, אבל מהווה (ללא כל ספק) את המרכיב העיקרי. ציון האיכות נקבע (על פי גוגל) מ-3 מרכיבים שונים:
רלוונטיות של מודעה: המערכת של גוגל בוחנת את מידת הרלוונטיות של מילת המפתח שהגדרתם בקבוצת המודעות למודעה עצמה.
חוויית דף הנחיתה: מדד שגוגל בוחנת על מנת לקבוע עד כמה דף הנחיתה שלכם רלוונטי עבור מי שבא להקליק על המודעה שלכם.
אחוזי ההקלקה הצפויים (CTR למעשה): הסבירות ללחיצה על המודעות שלך בהתאם למילת מפתח מסוימת.
לא משנה מה ציון האיכות שלך – במידה ואחוזי ההקלקה על המודעות שלך יהיו מעולים המערכת של גוגל תפרגן לכם, וכן – גם אם ציון האיכות המשוקלל שלכם לא יהיה מושלם זה לא תמיד אסון. זכרו – הצלחת קמפיינים יכולה לקום וליפול על אחוזי הקלקה גבוהים ונמוכים. עכשיו נשאלת השאלה:
אני לא ארחיב על הנקודה הזאת כי היא משעממת ומאוד מדוברת ברשת. כן – הניסוח הוא קריטי ורצוי לייצר בכל קבוצת מודעות 3-4 מודעות שיתחרו זו בזו. במידה ואתם רואים שאחוזי ההקלקה שלכם גרועים – נסחו סט מודעות נוסף וכן הלאה. השיטה הטובה ביותר (לטעמי) היא לנתח בצורה חכמה את המתחרים ולנסות להיות מקוריים. עוד כמה שטיקים מהשרוול: השתמשו במספרים במודעה – זה שובר את הרצף הטקסטואלי, השתמשו בסוגריים או גרשיים (במידה וזה מתאים כמובן) ונסו להיות חתרניים או מקוריים בניסוחים. ההוראות הקלאסיות של “השתמשו במילות המפתח” או “הקפידו על קריאה לפעולה” הן לא תורה מסיני ולא תמיד עובדות.
קריטי! ככל שתקפידו “לפרק” את הקמפיין שלכם לחתיכות, כך תשפרו לרוב את אחוזי ההקלקה על המודעות עצמן. לדוגמה: אם נרצה לפרסם “פרקט למינציה” אז רצוי שנפתח קבוצה נוספת שנקראת “פרקט סינתטי” על אף העובדה שמדובר באותו המוצר. בצורה כזאת נוכל לתת לגולש את המודעה המתאימה לו ביותר. שימו לב – רצוי שלא לבנות קמפיין מסורבל ומפורט יתר על המידה וזאת משום שיהיה לכם קשה מאוד לנהל אותו לאחר מכן.
תוספי מודעות הן הדרך של גוגל להדגיש את נראות המודעות בדף תוצאות החיפוש. ככל שהמודעה שלנו תתפוס יותר נפח, כך (לרוב) אחוזי ההקלקה עליה ישתפרו. לכן – נצלו את האפשרויות השונות שהמערכת של גוגל מספקת לנו ליצירת תוספי מודעה. 2 התוספים שעושים את העבודה הטובה ביותר (נכון לכתיבת שורות אלו) הן תוספי ההסבר ותוספי הלינקים (site links). עוד טריק נוסף להבלטת המודעה שלכם היא שימוש ב”כתובת אתר לתצוגה” – זה המקום לנסות ולהתאים את מילת המפתח שחיפש הגולש למודעה שלכם. כאשר יש התאמה בין מילת החיפוש שהקיש הגולש לבין הדרך שבה הצגתם את המודעה שלכם אז תיווצר הבלטה בתוך המודעה שיכולה לתפוס את עיני הגולש ולהגדיל את אחוזי ההקלקה על המודעה. לדוגמה:
לסיכום – אחוזי ההקלקה בקמפיין הפרסום שלכם בגוגל חשובים מאוד. מדובר בפרמטר חשוב ובחלק משמעותי מהפאזל העדין הזה שנקרא “קמפיין ממומן בגוגל”. המשיכו לקרוא את סדרת הטיפים המתקדמים שלנו לפרסום בגוגל