במאמצים נוספים לשפר את חוויית החיפוש במובייל, הכריזו בחברת גוגל כי אתרים בעלי פרסומי פופ-אפ מפריעים, יפגעו בתוצאות החיפוש החל מינואר 2017.
ההגדרה של גוגל לדפי “פופ-אפ” ו/או מעברונים מפריעים, הינם דפים אשר מסתירים את התוכן העיקרי של העמוד אותו חיפש הגולש. סוג זה של דפים גורמים לתסכול מצד הגולשים, זאת מכיוון שהתוכן שחיפשו וחשבו שאליו יגיעו אינו מוצג להם באופן מיידי. גוגל הולכת לרדוף בעיקר אחר דפי “פופ-אפ” שצצים מיד עם פתיחת העמוד וגם כאלו שצצים תוך כדי קריאה או גלילה של העמוד.
עוד מוסרים בגוגל, כי אתרים אשר מציגים באנרים פרסומיים ברמה “סבירה” לא יפגעו מהשינוי, כמו גם אתרים שנאלצים להשתיל “פופ-אפ” על מנת לוודא גלישה חוקית באתר. כמובן, שהחברה מדגישה כי שינוי זה הוא רק קריטריון אחד מתוך אלפי קריטריונים לדירוג אתר, לכן, אתרים הנחשבים “חזקים” מבחינה אורגנית, כנראה שלא יפגעו בצורה משמעותית. יחד עם זאת, אתרים אלו כן צריכים לקחת בחשבון שיכול להיות שאתר מתחרה שלא משתמש בשיטות פרסום אלו יוכל לעלות מעליהם בדירוג של מנוע החיפוש.
אהבתם?
במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק - נשתמע!