חדשות הפרסום בגוגל
מה שמעניין אותך באמת!

גוגל תוריד בשבועות הקרובים את ה – Page Rank מסרגל הכלים

אז לא, גוגל לא מפסיקה לדרג את עמודי האתרים, אך החברה יצאה בהודעה רשמית כי החל מהשבועות הקרובים, הדירוג לא יהיה חשוף למשתמשים.

מדד דירוג עמודים (Page Rank) , היווה חלק מהחזון של גוגל עוד בהקמתה של החברה בשנת 1998, זאת במטרה למצב את גוגל כמנוע חיפוש מתוחכם יותר ממתחריו הגדולים דאז, מנועי חיפוש כדוגמת Yahoo ו- AltaVista .

איך נראה pagerank בסרגל הכלים

PR הינו פטנט של החברה, וזוהי משוואה של 500 מיליון משתנים וכ- 2 מיליארד תנאים אשר מטרתה, לקבוע את חשיבות ורלוונטיות עמודי האתרים לגולשים. הציון במדד זה הוא בין 0-10 . ההנחה הייתה שעמודים שהדירוג שלהם במדד זה הינו גבוה, סביר להניח, שימוקמו בתחילת תוצאות החיפוש. מה שעמד מאחורי דירוג העמודים למעשה, היה הקישורים הפנימיים והחיצוניים של הדף המדורג.

בשנת 2000, גוגל יצרו סרגל כלים לגולשים בדפדפן אקספלורר על מנת שיוכלו להשתמש במנוע החיפוש מכל עמוד (בהמשך בדפדפנים נוספים), אחת הפונקציות בסרגל זה הייתה האפשרות לראות את ה- PR   של עמודי האתרים שנמצאו במנוע החיפוש.

החל משנה זו (או מרגע החשיפה למעשה) החלה התחרות המאסיבית על העלאת מדד ה PR וכמובן, תחרות המיקומים בעמודי התוצאות. רשתות על גבי רשתות של קישורים קמו על מנת להחליף ולמכור קישורים, כל זאת על מנת להעלות את הציון במדד ה- PR.   

אז מה יהיה ביום שאחרי? כמובן שהתחרות על הקישורים לא נפסקת, כמו גם על מדד ה-PR, אך חשוב להבין כי זה אינו המדד היחיד אשר משפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. תוצאות אלו מושפעות מפרמטרים נוספים עליהם יש לעבוד בצורה רציפה ומקצועית.