מדריכי פרסום בגוגל
בפחות מ-30 שניות!

איך מקטינים תמונות לגודל אופטימלי לאתר האינטרנט שלך?

תחום האופטימיזציה למנועי החיפוש או קידום אתרים אם תרצו, ולגולשים האנושיים הוא תחום מורכב, בו הכל קשור, בעצם, להכל. לדוגמה, אחד מהפרמטרים הראשוניים הנבדקים על ידי מנועי החיפוש הוא מהירות עלייתו של האתר. לא רק למנועי החיפוש מהווה פרמטר זה אינדיקציה, אלא אף לגולשים האנושיים. אולם, פרמטר זה מורכב ממיני-פרמטרים קטנים יותר, שכל אחד מהם משפיע על תגובת האתר. אחד מהמיני-פרמטרים האלה הוא התמונות המועלות לאתר. וכאן, עלולה להיות התנגשות בין הגורם האנושי (שיעדיף תמונות איכותיות וברורות ככל האפשר) ומול מנוע החיפוש, שיעדיף את התמונות קלות ככל שניתן.

אבל, אין זה אומר, שכדי להרוויח נקודות זכות במנוע החיפוש תצטרכו לוותר על הגולשים האנושיים, שכן, אלמנט נוסף שנמדד על ידי מנועי החיפוש (כאינדיקציה לרצינותו של אתר) הוא הזמן בו שוהים הגולשים באתר (והם, כמובן, לא יאריכו את שהותם בו, אם התמונות תהיינה קלות אבל מפוקסלות). הכל קשור להכל, אמרנו, לא? J

אם כן, אנחנו זקוקים באתר לתמונות טובות ובאיכות גבוהה. אלה תהיינה שתי הנחות היסוד שתנחנה אותנו. בנוסף, ישנם דברים נוספים שמומלץ לשים אליהם לב:

הפורמט הנכון – בעוד פורמטים מסוימים (כ-BMP ו-TIFF) נחשבים מלכתחילה לפורמטים כבדים, פורמטים כ-PNG, JPG ו-GIF מאפשרים לנו לתמרן את התמונות מבחינת גודל, מבלי לאבד מאיכותן.

גודל – גדלי התמונות משתנים בהתאם למיקומן באתר ולשימוש בהן (למשל, תמונת אייקון שתועלה תצטרך להיות שונה באופן משמעותי מתמונת רקע לעמוד), אולם, במידה ואנחנו נזקקים לתמונות קטנות, יש להקפיד ולהעלות אותן בגודל הקרוב ככל האפשר לגודל הנדרש. לדוגמה, אין טעם להעלות תמונה של 1,200X1,200 אם אתם נזקקים לתמונה בגודל 300X300 בלבד.

משקל התמונה – מומלץ לוודא כי משקל תמונה לא יעלה על KB70-80, אלא אם כן מדובר בתמונת גלריה או סליידר ויש לה חשיבות יוצאת דופן.

שם ותיוג התמונה – שימו לב שלא להעלות תמונות כששמן בעברית או בעלות שם חסר משמעות (למשל – DS7888.JPG) אלא כנו את התמונות בשמות שהנוגעים לנושא הדף (לדוגמה SEO-optimizer.jpg). אל תשכחו להכניס טקסט חלופי (alt) וכותרת (Title) לתמונה.

הקטנת התמונות לפני העלאתן

בדיקת תמונות קיימות – העכביש של הצפרדע עושה עבודה טובה 🙂 

תוכנת SEOSpider של ScreamingFrog (ניתנת להורדה כאן) תסייע לכם לבדוק מה מצבן של התמונות באתרכם. בלשונית images תוכלו למצוא את כל הנתונים שתזדקקו להם, כדי לבצע אופטימיזציה לתמונות באתרכם.

> למדו כיצד להקטין תמונות גם לקמפיין פרסום בשפה הרוסית