פרסום בגוגל אדוורדס

מה זה url builder ואיך משלבים אותו עם bit.ly למעקב מוצלח אחר מקורות התנועה לאתר

כאשר אנו באים למדוד אפיק פרסומי מסויים ולהשוות אותו לאפיק אחר לדוגמה השוואה בין קמפיין פייסבוק לקמפיין ניוזלטר, שהמטרה של שני הקמפיינים זהה: להביא לקוחות פוטנציאלים, אנו זקוקים לדרך להפריד את הגולשים לערוצים השונים באופן כזה שנוכל לבצע אופטימיזציה ולמדוד את האפקטיביות של כל ערוץ בנפרד.

בעזרת url builder (קישור) ניתן להוסיף פרמטרים לכתובת ה-url שאליה אנחנו מפנים את הגולשים ובעצם לתייג  כל גולש לערוץ שממנו הוא הגיע. אם נמשיך להתקדם במשפך השיווקי שלנו בתוך גוגל אנליטיקס, נוכל לראות את כמות ההמרות מכל ערוץ ולחשב את עלות ההמרה שלנו באופן כזה שיאפשר לנו להבין את מצבו של כל קמפיין בצורה ברורה יותר.

בפועל מה שקורה הוא שאם העמוד אליו אנחנו מפנים את הקמפיינים שלנו הוא זה: http://www.test.com אז עם – url builder שהגדרנו עבור קמפיין הפייסבוק שלנו כתובת ה-url תראה בסגנון הזה:

http://www.test.com/?utm_source=facebook&utm_medium=sideAds&utm_campaign=summerSale

מה אנחנו רואים פה?

ה-builder מוסיף לכתובת האתר האמיתית מידע (פרמטרים) ובעצם מספר לגוגל אנליטיקס מהיכן (utm_source) באמצעות מה (utm_medium) ואת שם הקמפיין (utm_campaign) שממנו הגיע הגולש, כלומר בדוגמה שלנו הגולש פלוני הגיע מפייסבוק דרך מודעת צד של קמפיין מכירות הקיץ שלנו. במידה ולא היינו משתמשים ב-builder פשוט היינו רואים שהגולש הגיע מפייסבוק ולא יותר.

טיפ: חשוב מאוד להכנס ללינק ולבדוק שאכן הוא מביא אותנו לעמוד הנכון לפני שמעלים את הקמפיין.

היכן רואים את הנתונים בתוך גוגל אנליטיקס?

על מנת לצפות ולנתח את המידע נכנס ל״רכישה״->״מסעות פרסום״->״כל מסעות הפרסום״

מסעות פרסום ב Google Analytics

ונוכל לצפות לפי כל אחד מהחתכים שמופיעים לנו כפרמטר ב-url builder, למשל בצילום המסך הבא ניתן לראות חלוקה לפי מקור/אמצעי הגעה לאתר מאתמול:

פילטר מתקדם במסעות פרסום

בעקבות השימוש ב-url builder כתובת האתר התארכה מאוד והיא אינה ידידות  ולכן ניתן לייצר במידת הצורך בעזרת bit.ly כתובת מקוצרת לכתובת שנוצרה לנו ב-url builder.

עוד משהו קטנצ׳יק- אין צורך לייצר url עם url builder למאמצי הפרסום שלנו בגוגל מכיוון שאנחנו מקבלים את הנתונים ״חינם״ בתוך אנליטיקס.

תוספים לכרום לעבודה קלה יותר

הנה גם שני תוספים לכרום שיכולים לייצר כתובות מתוייגות ומקוצרות ברגע:

https://chrome.google.com/webstore/detail/ga-url-builder-shortener/ehocjipbmdhminkdhconimfffcialfci

https://chrome.google.com/webstore/detail/terminus-powerful-utm-url/cpibiaebckfaajijhjhkfmedpnagcmmo

כתבות נוספות שאולי תאהבו
4 גורמים באתר, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר. עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב!
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
עצות שימושיות ליועצים שיווקיים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ואנשי יחסי ציבור
כתבות נוספות שאולי תאהבו
4 גורמים באתר, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר. עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב!
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
עצות שימושיות ליועצים שיווקיים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ואנשי יחסי ציבור