פרסום בפייסבוק

הגדרת קהלי יעד נכונים בקמפיין פרסום בפייסבוק

פייסבוק הפך להיות למכונת לידים משומנת בשנים האחרונות. השילוב בין המידע שנצבר אודות הגולשים וכמות הזמן שהם מבלים בתוך האתר, הפכו את הפרסום בפייסבוק לאפקטיבי ביותר. מן הצד השני עומדים המפרסמים בהמוניהם ורבים על שטחי הפרסום בפייסבוק, לכן – עלינו להיות מקצועיים וקריאטיביים בבואנו לבנות ולנהל קמפיין פייסבוק מוצלח.

הגדר קהלי יעד:

כל מהלך פרסומי צריך להתחיל בהגדרת קהלי היעד שלנו, אבל בפייסבוק (בניגוד לגוגל לדוגמה) זה קריטי! במידה ואתם לא יודעים לשרטט קווים לדמות הלקוח הפוטנציאלי שלכם, דאגו לבצע מחקר מקדים שיסייע לכם להגדיר את פרופיל הלקוח הנכון עבורכם. לאחר שהגדרתם את קהל היעד שלכם, תוכלו לתכנן את המהלכים הפרסומיים שלכם ואת הקריאייטיבים הנכונים שעליכם לייצר.

טרגוטים בסיסיים הניתנים לכם ע"י המערכת של פייסבוק:

אתם, בתור מפרסמים, יכולים לבחור שמודעות הפרסום שלכם תוצגנה על בסיס אזור מגורים מסוים, גיל מדויק, סטטוס בחיים, מקצוע, תחום עניין ועוד.. לעיתים קרובות שימוש נכון בהגדרת קהלי היעד בשילוב קריאייטיב מנצח יכולים לעבוד בצורה נהדרת. אבל – במקרים רבים צריך להשתמש באפשרויות מתקדמות יותר שמיד נציג לפניכם..

טרגט את הקהלים של המתחרים שלך:

בדיוק לפני שבוע (נכון לכתיבת שורות אלו) השתמשו מרבית המפרסמים המתקדמים בכלים (חצי חוקיים) שאפשרו לנו להגיע בצורה מדויקת לקהלי מתחרים וקבוצות סגורות בפייסבוק ולהציג לפניהם את המודעות שלנו. פייסבוק חסמו כרגע את מרבית האפשרויות הללו, אך עדיין ניתן בצורה פשוטה לפנות לקהלים שעשו לייק לדפים מסוימים. לפני שאתם מתמוגגים וחושבים שהצלחתם להגיע לכל הלקוחות של המתחרים שלכם, דעו ש"לייקים לדף מסוים" הם אינם ערובה להיותם לקוחות פעילים של אותו הדף. המלצתנו היא לוודא שהפעילות בדף היא אכן אמיתית ורק לאחר מכן לפנות אל אותו הקהל.

נרשמים דרך האימייל שלך וקהלים דומים:

המערכת של פייסבוק מאפשרת לנו לטעון רשימת אימיילים של לקוחותינו ולהגדירם כקהל יעד. אנחנו יכולים לעשות 2 שימושים יעילים בעובדות הללו:
א. להגיש לרשימת התפוצה שלכם קמפיין מסוים.
ב. להגדיר על בסיס רשימת התפוצה שלכם קהל בעל התנהגות דומה לרשימת התפוצה שלכם – similar audience. קהל דומה (similar audience) הוא למעשה קהל שהמערכת של פייסבוק מגדירה ומטרתו לאתר גולשים פוטנציאליים נוספים בעלי מאפיינים דומים לקהל מסוים. בדרך זו, אם רשימת התפוצה שלכם כוללת בעיקר אנשים בעלי התנהגות צרכנית מסוימת, המערכת של פייסבוק אמורה לאתר גולשים נוספים עם התנהגות דומה. זה אמנם לא עובד תמיד, אבל בהחלט שווה ניסיון ולעיתים עובד כמו קסם.

גולשים באתר שלך:

מה שנקרא בשפתנו – רימרקטינג (remarketing). ולמי שלא מכיר – פלטפורמות פרסום רבות וביניהן גוגל ופייסבוק, מאפשרות לנו "לצבוע" את הגולשים שנחשפים לקוד מסוים (לרוב בתוך אתר האינטרנט שלנו) ולהציג להם, לאחר סיום הגלישה באתר שלנו, את הפרסומות שלנו ברשת. לדוגמה, גולש שגלש באתר שלנו יתקל אח"כ בפרסומת שלנו בעודו גולש באתר YNET או בעודו גולש בפייסבוק. מדובר בטקטיקה עוצמתית במיוחד גם מבחינה פסיכולוגית וגם מבחינת ביצועים בפועל. קמפיין רימרקטינג בפייסבוק בד"כ עובד מעולה וחבל לפספס את ההזדמנות.

התנהגויות גולשים:

התנהגות גולשים הינה אחת האופציות הבסיסיות שניתנות לנו כמפרסמים ע"י המערכת של פייסבוק. אני מציין את האפשרות הזאת בנפרד מכיוון שלעיתים ניתן למצוא התנהגויות שהמערכת של פייסבוק מגדירה ויכולות להיות מאוד משמעותיות לקמפיין שלנו. לדוגמה: גולשים בטאבלטים. המערכת מזהה גולשים בטאבלטים כהתנהגות ומאפשרת לנו (המפרסמים) לפנות למעשה לבעלי טאבלטים – יכול להיות מאוד יעיל מסיבות שונות..

לסיכום:

פרסום בפייסבוק הופך להיות עוצמתי יותר עם הזמן. חברת פייסבוק מקפידה להוסיף כל הזמן אפשרויות נוספות למפרסמים, מצד שני, חשוב לזכור ששטחי הפרסום בפייסבוק הופכים להיות צפופים ויקרים יותר ככל שהזמן עובר ועלינו להיות תמיד חדים ומעודכנים.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
מדידה והטמעות סקריפטים הן חלק בלתי נפרד ממחזור חייו של כל מאמץ שיווקי. במאמר זה אציג שלושה תוספים שיאפשרו לכל משווק לוודא שהכל מוטמע כמו שצריך
הקדמה: הכתבה פחות מתאימה למי שאינו מבין דבר בפרסום בפייסבוק. הטיפים הינם מתקדמים יותר ומיועדים למי שעוסק בדבר ויכול להנות מ 4 טיפים מעולים.
כל מי שמפרסם היום בפייסבוק יודע- הפרסום בפייסבוק עובד! אך הדרך להצלחה אינה פשוטה ולכן החלטנו לאסוף לכם את עשרת הטיפים שעושים לנו את החיים קלים יותר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
מדידה והטמעות סקריפטים הן חלק בלתי נפרד ממחזור חייו של כל מאמץ שיווקי. במאמר זה אציג שלושה תוספים שיאפשרו לכל משווק לוודא שהכל מוטמע כמו שצריך
הקדמה: הכתבה פחות מתאימה למי שאינו מבין דבר בפרסום בפייסבוק. הטיפים הינם מתקדמים יותר ומיועדים למי שעוסק בדבר ויכול להנות מ 4 טיפים מעולים.
כל מי שמפרסם היום בפייסבוק יודע- הפרסום בפייסבוק עובד! אך הדרך להצלחה אינה פשוטה ולכן החלטנו לאסוף לכם את עשרת הטיפים שעושים לנו את החיים קלים יותר