חדשות הפרסום בפייסבוק
מה שמעניין אותך באמת!

שנה אחרי- מה המסקנות של פייסבוק בנוגע לכפתורי המחווה החדשים?

כך עברה לה שנה מהרגע שפייסבוק שחררו לאוויר העולם את כפתורי המחווה שבאו לעבות ולהעמיק את מעורבות המשתמשים, על מנת שיוכלו להביע מה הם באמת חושבים על הפוסטים השונים וכל זאת בלחיצת כפתור. מארק צוקרברג אף רמז שיש כפתור נוסף שאנו יכולים לחכות לו, והוא כמובן כפתור ה “Dislike”.

אם כך, מה באמת השימוש של הגולשים בכפתורי המחווה החדשים? הנתונים מראים כי סך הכל 300 מיליארד פעמים הקליקו על אחד מכפתורי המחווה שאינו “Like”. סך הכל?? כן, כן, מסתבר כי נתון זה מתגמד  לעומת השימוש בכפתור הלייק- 4 מיליון פעמים בדקה!!

למרות השימוש הדל באופן יחסי בכפתורי המחווה החדשים, פייסבוק יוצאים בהצהרה כי השימוש בכפתורים אלו הינו בעל משקל רב יותר מאשר שימוש בכפתור הלייק. מבחינת החברה, כל כפתור מחווה שתלחצו עליו (מלבד לייק) הינו זהה, בין אם תגיבו ב “love” או “Sad” אין זה משנה. למה ככה? בחברה טוענים כי אם משתמש החליט לבחור אחד מהכפתורים, אזי, נושא הפוסט הינו משמעותי וחשוב לגולש ולא משנה התגובה הספציפית. מיותר להגיד, שפוסטים שצברו הקלקות שאינם רק לייקים, מקודמים בניוז-פיד.

אין ספק שיש כאן אכזבה בקרב המפרסמים בפייסבוק, זאת משום שהכפתורים עדיין לא נותנים לנו אינדיקציה לגבי התחושות “האמיתיות” של הגולשים ביחס לפוסט (או למודעה), משהו שכפתור “Dislike” יכל לעשות בקלות.

כמובן, שברגע שזה יקרה אתם תהיו הראשונים לדעת (בישראל לפחות) 🙂