חדשות הפרסום בפייסבוק
מה שמעניין אותך באמת!

פייסבוק ממשיכה לסדר לכם את הניוזפיד ופועלת נגד “מלכודות קליקים”!

“האיש הזה הניח שום מתחת למיטה שלו.. אתם לא תאמינו מה הוא גילה!!” מוכר לכם??

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או סתם חובבי פייסבוק אתם בטוח מכירים את הפוסטים שהם בעצם “מלכודת קליקים” מכוונת. לא מעט מפרסמים בפייסבוק מחליטים למשוך קהל באמצעות מודעות או פוסטים עמומים, כאלו המכריחים את הגולש להכנס אליהן ולגלות להפתעתו תוכן ירוד וללא ערך אמיתי. בפייסבוק החליטו לשים לתופעה הזו סוף והודיעו השבוע כי הם עדכנו את אלגוריתם הדירוג של הניוזפיד – אלגוריתם שמטרתו לצמצם משמעותית את הספאם בניוזפיד שלכם ושל העוקבים שלכם. החברה נעזרה בצוות שקרא עשרות אלפי מאמרים וכותרות, על מנת לנסח כללים לאלגוריתם בכדי שיוכל לסנן ספאם, על בסיס ביטויים נפוצים (מזכיר קצת את מערכת סינון הספאם במייל).

Mad agressive bearded man designer looking on monitor of computer and shouting

מה הן מלכודות הקליקים על פי פייסבוק?

  1. כותרות שנמנעות מלמסור מידע על התוכן- בסוג כותרות זה הגולש חייב ללחוץ על הפוסט על מנת לדעת במה מדובר. למשל: “אתם לא תאמינו מי נפל על השטיח האדום!!”
  2. כותרות מוקצנות ומוגזמות היוצרות ציפיות מטעות- פייסבוק השתמשו בדוגמה “האם תפוחים מזיקים לך?” ובכן, כן, אם תאכלו הרבה מהם, כל יום. בעצם, כמו כל דבר אחר!! כותרות אלו מובילות לתוכן שלא מחדש לקורא כלום ושום דבר.

החברה מודעת לתופעה זו כבר זמן רב, עוד בשנת 2014 היא ניסתה לעצור מלכודות אלו, זאת על ידי אלגוריתם שיבדוק את משך זמן השהות במודעה לאחר הכניסה על מנת להבין את הרלוונטיות, דבר שלא צלח במיוחד.

שיפור אלגוריתם הדירוג בא בהמשך לתהליך סידור הניוזפיד של פייסבוק שדיווחנו לכם עליו במאי השנה.