חדשות הפרסום בפייסבוק
מה שמעניין אותך באמת!

פייסבוק מפרסמת את הבדלי השימוש בינה לבין אינסטגרם

בשנים האחרונות אנו מוצפים בסוגים שונים של רשתות חברתיות : פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ’ט, פינטרסט, וזה רק חלק מהרשימה של הרשתות הנמצאות בסביבתנו כיום. היו כאלו שניסו להתחקות לחלקן ולא צלחו, מכיוון שאחד הדברים החשובים ביותר ביצירת רשת חברתית חדשה זו היכולת לתת למשתמש משהו שונה ממה שכבר קיים, כך פינטרסט וסנאפצ’ט הצליחו לבסס את מעמדן בשנים האחרונות. גם היום ניתן להבחין כי הרשתות החזקות ביותר הינן פייסבוק ואינסטגרם ולמרות שהבעלות עליהן היא אחת, השאלה הנשאלת היא מה ההבדלי השימוש ביניהם? מה כל אחת נותנת למשתמש? וזה בדיוק מה שפייסבוק מפרסמת היום.

Close-up of people holding paper social media icons

כבעלי עסקים המפרסמים בפייסבוק או מי מכם שנמצא בעולם הפרסום במדיה, אנו לא מחדשים לכם, ואתם בוודאי יודעים כי חשוב להבין את ההבדלים בין הרשתות החברתיות על מנת ליצור ולקדם מסעות פרסום בכל אחת מהפלטפורמות ולנצל את הבדלי השימוש ביניהן.

אז מה ההבדלים?

  1. דעתנות מול אסקפיזם: בעוד פייסבוק מספקת למשתמש בסיס להעצמה והכרה בדעותיו, כמו גם יצירת קשר עם משפחה וחברים, אינסטגרם ממלאת צורך אחר אצל המשתמש, צורך של הנאה, רוגע וגילוי עולמות חדשים. לכן אנו יכולים לראות התנהגות שונה אצל משתמשי פייסבוק שמפרסמים ועוקבים אחר פוסטים אשר יותר מחוברים לעולמם הפרטי. בעוד באינסטגרם הם מאפשרים לעצמם לחקור עולמות, לעקוב אחר “סלבס” ומותגים ולפרסם פוסטים הקשורים יותר בחוויות מהנות בחייהם, כאלו שלא נועדו על מנת לבסס מעמד מסוים.
  2. הבדלים מגדריים: המחקר מצא כי גברים משתמשים בפלטפורמות השונות בצורה פרקטית, כלומר, מנצלים אותן לטובת החיים המקצועיים והפרטיים שלהם. התנהגות זו מתבטאת בהצטרפות לקבוצות אשר ישרתו את האינטרסים שלהם, כמו גם מעקב אחר דפי חדשות ודפים אשר מספקם להם מידע רלוונטי. לעומתם, נשים מדווחות כי יותר חשוב להם ההיבט הרגשי- חברתי של הפלטפורמות, יצירת הקשר ושמירה על קשר עם חברים ומשפחה.
  3. נראה כי אנשים צעירים מראים התעניינות באופנה, יופי ו”סלבס” יותר באינסטגרם מאשר בפייסבוק.