חדשות הפרסום בגוגל
מה שמעניין אותך באמת!

גוגל חושפת לראשונה את 3 גורמי הדירוג החשובים ביותר!

הידיעה הזו לא הולכת להפתיע את אלו מביניכם שעוסקים או עסקו בעבר בקידום אתרים. גוגל החליטה לצאת בחשיפה “ענקית” ולהצהיר באופן רשמי מהם 3 גורמי הדירוג החשובים ביותר באתרים המחופשים בגוגל. לאלו מכם שמעולם לא עסקו או התעניינו בקידום אתרים, הידיעה הזו היא בשבילכם!

The search color text on a white background

אז מה הם 3 גורמי הדירוג החשובים ביותר:

1. תוכן איכותי
2. קישורים
3. RankBrain

על שני הגורמים הראשונים, תוכן איכותי וקישורים לא ארחיב בחדשה זו, אך כן ארצה לספר לכם מעט, על מה זה אומר RankBrain. רובכם אולי שמעתם את המושג PageRank שזוהי שיטת הדירוג העיקרית של גוגל עוד מימי הקמת החברה בשנת 1998. אך, באוקטובר האחרון, גוגל פרסמה כי בידיה אלגוריתם נוסף, חדש ומתוחכם הנקרא RankBrain. אלגוריתם זה פועל בשיטת “אינטלגנציה מלאכותית” , כלומר, הוא אלגוריתם שמלמד את עצמו במהלך הזמן ללא התערבות אדם כלל. מטרת אלגוריתם זה, לצד אלגוריתמים נוספים שגוגל מפעילה, היא ללמוד את כלל האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש ולהחליט מהם האתרים הרלוונטיים ביותר לגולש. מה שונה ממה שהיה עד עכשיו אתם שואלים? ובכן, על פניו נראה שאין הדבר שונה באופן מהותי, אך כנראה שאלגוריתם שהינו מתוחכם יותר, בעל יכולת ללמוד בצורה עצמאית את האתרים ואת הפרטמרטים שגוגל בוחנים יביא לגולש תוצאות טובות יותר ורלוונטיות יותר ממה שהיה עד היום.

מה הדבר אומר לגבינו, המפרסמים? במידה וקידום אתרים הוא בעורקיכם, הידיעה הזו כנראה לא הפילה אתכם מהכסא. מה שכן זה נותן תוקף רשמי לגבי הנחות היסוד שפעלנו על פיהם עד כה. אך יש לזכור כי החברה פרסמה רק שלושה גורמי דירוג ואנחנו יודעים שזוהי רק טיפה בים הדירוגים של גוגל.