פרסום בגוגל אדוורדס

מחקר מילים – קידום אורגני מול קידום ממומן

קיים המון מידע ברשת שמסביר "כיצד לערוך מחקר מילים בגוגל". החלטתי לנסות ולהסביר בקצרה מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל. בקידום אורגני המחקר הוא קריטי ומשפיע לרוב על הגדרת התגיות בכל האתר וקביעת אסטרטגיית התוכן, בעוד שבקידום ממומן המחקר נעשה בעיקר בכדי לייצר מבנה נכון ומלא לקמפיין.

מדוע עורכים מחקר מילים בבואנו לייצר אסטרטגיה לתהליך קידום אורגני

קיימות 2 סיבות עיקריות לביצוע מחקר מילים:

א. בחירת ביטויים והחלטה על סדרי עדיפות: בתהליך קביעת האסטרטגיה לקידום האורגני באתר יש למעשה "מריבה" בין הביטויים השונים. קיימים ביטויים שנאלץ  להבליט את נוכחותם על פני ביטויים אחרים. אנו חייבים לראות את התמונה המלאה בכדי להחליט אילו ביטויים יקבלו יותר נוכחות ובולטות ואילו ביטויים פחות.

לדוגמה: אם ערכנו מחקר מילים בתחום ה"פרסום הממומן בגוגל" וראינו שלביטוי

"פרסום בגוגל" קיימים 500 חיפושים בחודש ולביטוי "פרסום ממומן" קיימים רק 300 חיפושים בחודש אז יכול להיות שנחליט לתת יותר דגש לביטוי "פרסום בגוגל" על גבי הביטוי "פרסום ממומן". ובמילים אחרות כמות החיפושים עצמה היא קריטית בקביעת האסטרטגיה הנכונה. הערה בנושא: קצת קשה לקבוע את סדר העדיפות מבלי להיעזר בגורם מקצועי מאחר ויש להכניס למשוואה את רמת התחרות שיש לביטויים השונים ולקבל החלטה משוקללת.

ב. אסטרטגיית תוכן לאתר: כשבאים לקבוע את אסטרטגיית התוכן לאתר, אז החשיבה מתהפכת: במקום לעשות "סלקציה" לביטויים, בד"כ רצוי לפרוס אסטרטגיית תוכן רחבה שתעבה משמעותית את הנוכחית האורגנית שלנו במנועי החיפוש. ובמילים אחרות עדיף לנו לכתוב תוכן איכותי ומעניין הנוגע בכל אחד מהמוצרים שברצוננו למכור ולהבליט באתר.

מדוע עורכים מחקר מילים בבואנו לייצר אסטרטגיה לתהליך פרסום בגוגל (קידום ממומן)

קיימות מספר סיבות קריטיות:

א. בשביל לא לשכוח ביטויים מסוימים: בקמפיין ממומן כמות החיפושים הופכת להיות קצת פחות חשובה.. אם חוזרים לדוגמה שהבאתי למעלה, אז הייתי מגדיר בקמפיין 2 קבוצות מודעות נפרדות שאחת נקראת "פרסום בגוגל" ואחת נקראת "פרסום ממומן". סביר להניח שהייתי מתעלם מהעובדה שלביטוי אחד יש מעט יותר חיפושים מהביטוי השני. להפך סביר להניח שלביטוי "קמפיין ממומן" יש סיכוי לעבוד טוב יותר מלביטוי "פרסום בגוגל" (שהינו ביטוי מעט נרחב יותר מיסודו). המטרה האמיתית של המחקר היא לבנות קמפיין כמה שיותר רחב בכדי שנוכל (בשלב ב') להבין אילו ביטויים עובדים טוב יותר ואילו ביטויים עובדים טוב פחות.

ב. בכדי להחליט על מבנה נכון לקמפיין: אסביר את הנקודה הזאת בדוגמה פשוטה במידה ויש לביטוי מסוים 20,000 חיפושים בחודש בעוד שליתר הביטויים בקמפיין יש 200 חיפושים בחודש אז יכול להיות שיהיה כדאי לנו להפריד את הביטוי הזה מיתר הביטויים בקמפיין. מדוע? מכיוון שהביטוי הזה יכול לגרום לנו להוצאת כסף רב בקמפיין ושווה לנו לבודד אותו ולנתח את תוצאותיו בנפרד.

ג. מילים שליליות: מילים שליליות הן מילים שביכולתנו להגדיר בקמפיין. הגדרה של מילה כשלילית תגרום לכך שגולש שמחפש את המילה הזו בגוגל לא ייחשף למודעה שלנו.

מחקר איכותי ומפורט מפגיש אותנו עם ביטויים שיכולים להיות בזבזניים לקמפיין שלנו ולכן יש להגדירן כשליליות. לדוגמה: אם הקמפיין שלנו עוסק בפרסום ממומן בגוגל, לא נרצה שמי שמחפש "פרסום משרה לגוגל" יראה את המודעה שלנו ויקליק עליה. מחקר מילים יסודי יחשוף לפנינו מבעוד מועד מילים רבות שנוכל להגדירן מלכתחילה כ"מילים שליליות בקמפיין".

לסיכום אגיד שגם מחקר מילים צריך ללכת ביחד עם הבנה אסטרטגית מעמיקה. שילוב נכון של טכניקה נכונה, הבנת הלקוח והבנת הפלטפורמות השונות יסייע לנו לקבל החלטות נכונות שיכולות להתגלות כקריטיות.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
כל שנה מכריזים שה-"SEO מת", שזה נכון באופן חלקי בלבד-הSEO של שנה שעברה מת, ולא התחום עצמו. למי שנמאס לשחק עם גוגל חתול ועכבר, ורוצה לשפר ולקדם את האתר שלו, צריך לציית לדברים הבאים!
4 גורמים באתר, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר. עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב!
מדובר באתגר הראשון שאנחנו מתמודדים עימו בבואנו לבנות קמפיין ממומן בגוגל. מדידת תוצאות נכונה היא הדרך שלנו להבין מהי האפקטיביות של הקמפיין שאנחנו מנהלים.
כתבות נוספות שאולי תאהבו
כל שנה מכריזים שה-"SEO מת", שזה נכון באופן חלקי בלבד-הSEO של שנה שעברה מת, ולא התחום עצמו. למי שנמאס לשחק עם גוגל חתול ועכבר, ורוצה לשפר ולקדם את האתר שלו, צריך לציית לדברים הבאים!
4 גורמים באתר, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר. עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב!
מדובר באתגר הראשון שאנחנו מתמודדים עימו בבואנו לבנות קמפיין ממומן בגוגל. מדידת תוצאות נכונה היא הדרך שלנו להבין מהי האפקטיביות של הקמפיין שאנחנו מנהלים.